توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

تحلیل پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۳ اردیبهشت ماه تا ۱۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۳

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۸ کد : ۵۰۴ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۹
تحلیل پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۳ اردیبهشت ماه تا ۱۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از 3 اردیبهشت ماه تا 13 خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، میانگین دمای هوای هفته اول (3 تا 9 اردیبهشت) در سواحل خزر، غرب البرز، شمال‌ غرب و زاگرس میانی 1 تا 5 درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش (3 تا 5 درجه ) برای شمال‌ غرب پیش‌ بینی شده است.

همچنین، دمای هوا در سایر مناطق کشور از 1 تا 8 درجه کمتر از نرمال خواهد بود که بیشترین کاهش (3 تا 8 درجه ) در مرکز و جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد.

دمای هوای هفته دوم در شمال‌ غرب، دو سوی البرز و نوار شمال‌ شرق 1 تا 3 درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق 1 تا 5 درجه کمتر از نرمال پیش ‌بینی شده است و بیشترین کاهش ( 3 تا 5 درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می ‌دهد.

در هفته ‌های سوم و چهارم دمای هوا در شمال ‌غرب و سواحل خزر بین 1 تا 2 درجه بیشتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود.

دمای هوا در هفته پنجم در مناطق کوهپایه ‌ای داخلی، مرکز و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین 1 تا 3 درجه بیش از نرمال خواهد بود.

دمای هوای کشور در هفته ششم 1 تا 2 درجه بیش از نرمال برآورد می ‌شود.

 

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پیش بینی دما


نظر شما :