با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع لینوکس LPIC I برگزار شد

۲۰ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۶ کد : ۶۹۴ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۵۲
مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع "لینوکس LPIC I" را به صورت حضوری و مجازی برگزار نمود.
دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع لینوکس LPIC I برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع "لینوکس LPIC I" ویژه کارشناسان هواشناسی سراسر کشور را در استان کرمان برگزار نمود.

این دوره آموزشی تخصصی از روز شنبه 16 تا روز چهارشنبه 20 تیر ماه سال جاری در محل سالن جلسات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این دوره آموزشی که به مدت پنج روز برگزار گردید، ابراهیم میرزایی "کارشناس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" به تدریس و ارائه مطالب پرداخت.

از سرفصل های مهم این دوره می توان به معماری سیستم عامل، دستورات خط فرمان، Shells های پر کاربرد، مدیریت shell، مدیریت دسترسی، خودکارسازی اجرا با cron، دسترسی راه دور به لینوکس با ssh، پارتیشن بندی هارد دیسک، مدیریت دسترسی پیشرفته، سیستم فایل ها و خطایابی و رفع خطا روی سیستم فایل ها اشاره نمود.

این دوره با حضور کارشناسانی از ستاد مرکزی سازمان هواشناسی کشور، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و همچنین ادارات کل هواشناسی استان های تهران، البرز، گلستان، مرکزی، لرستان، مازندران، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمان، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه و خراسان شمالی برگزار شد.

شایان ذکر است، از جمله مشاغل حاضر در این دوره می توان به پیش بین، کارشناس مطالعات و تحقیقات، کارشناس راهبری و نظارت، کارشناس هواشناسی همدیدی و کارشناس تجهیزات هواشناسی اشاره نمود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور


نظر شما :