مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان؛

پیش آگاهی در خصوص ورود سامانه بارش زا به هرمزگان از یک هفته زودتر انجام شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۶ کد : ۵۳۷ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۳۱
مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: اعلام پیش آگاهی در خصوص ورود سامانه بارش زا به این استان از یک هفته زودتر انجام شد.
پیش آگاهی در خصوص ورود سامانه بارش زا به هرمزگان از یک هفته زودتر انجام شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، سعید رنجبر "مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان" در نشست علمی و تخصصی که با موضوع "بارش های سیل آسا فروردین 1403 در جنوب و جنوب شرق کشور" در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد، اظهار نمود: اعلام پیش آگاهی در خصوص ورود سامانه بارش زا به این استان از یک هفته زودتر انجام شد.

وی افزود: در راستای انجام اقدامات لازم قبل، حین و بعد از بحران مذکور، به تشکیل میز بحران سه روز قبل از روز وقوع با حضور تمامی مدیران اداره کل در اتاق مانیتورینگ اداره پیش بینی مبادرت نمودیم.

مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان به منظور اطلاع رسانی به موقع اظهار کرد: سامانه هواگو این اداره کل با 30 خط در دسترس عموم قرار گرفت.

سعید رنجبر در پایان در خصوص میزان و شدت بارش این سامانه گفت: در برخی از ایستگاه های سینوپتیک استان هرمزگان میزان بارش ها سه رقمی شدند که به نوعی رکورد محسوب می گردد.  

شایان ذکر است، به زودی فیلم کامل مطالب ارائه شده توسط اساتید و میهمانان این نشست علمی و تخصصی به جهت بهره مندی علاقمندان و پژوهشگران این حوزه در کانال آپارات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بارگذاری خواهد شد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور سعید رنجبر نشست علمی و تخصصی اداره کل هواشناسی هرمزگان


نظر شما :