مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان؛

هشدارهای هواشناسی با توجه به شدت رخداد جوی در هر منطقه صادر شود

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۱ کد : ۵۳۲ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۳۲
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان گفت: با توجه به تنوع اقلیمی و وسعت هرمزگان و تفاوت تاثیر سامانه ‌های بارشی در نقاط مختلف آن هشدارهای هواشناسی با توجه به شدت رخداد جوی در هر منطقه صادر شود.
هشدارهای هواشناسی با توجه به شدت رخداد جوی در هر منطقه صادر شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جمشید عیدانی "رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان" در نشست علمی و تخصصی که با موضوع "بارش های سیل آسا فروردین 1403 در جنوب و جنوب شرق کشور" در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد، اظهار نمود: با توجه به تنوع اقلیمی و وسعت هرمزگان و تفاوت تاثیر سامانه ‌های بارشی در نقاط مختلف آن هشدارهای هواشناسی با توجه به شدت رخداد جوی در هر منطقه صادر شود.

وی افزود: حدود ۷۰ هزار کیلومتر مربع حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان است. با توجه به اینکه هرمزگان یک استان ساحلی است، بیش از پنج هزار کیلومتر طول رودخانه‌ های اصلی و ۲۰ هزار کیلومتر طول رودخانه‌ های فرعی این استان است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان با اشاره به بارش ‌های دور از انتظار در هرمزگان طی روزهای پایانی فروردین اظهار کرد: به عنوان مثال میانگین بارش در دراز مدت ایستگاه آب و هواشناسی پیوشک ۶۵.۶ میلیمتر است این در حالیست که در پی سامانه اخیر این ایستگاه  ۲۳۴ میلیمتر بارش دریافت کرد.

جمشید عیدانی ادامه داد: متوسط بارش هرمزگان در پی فعالیت این سامانه ۵۵.۲ میلیمتر بود که در جاسک ۸۴.۸ میلیمتر بارش رخ داد.

به گفته وی بیشترین تلفات مربوط به خودروهای عبوری بود که به هشدارهای هواشناسی توجه نکرده بودند.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان پیشنهاد داد: با توجه به تنوع اقلیمی و وسعت هرمزگان و تفاوت تاثیر سامانه‌ های بارشی در نقاط مختلف آن هشدارهای هواشناسی با توجه به شدت رخداد جوی در هر منطقه صادر شود.

جمشید عیدانی اضافه کرد: در سامانه بارشی اخیر، سطح هشدار قرمز تنها در شهرستان ‌های جاسک و بشاگرد رخ داد و بارش در سایر مناطق استان در این سطح نبود.

شایان ذکر است، به زودی فیلم کامل مطالب ارائه شده توسط اساتید و میهمانان این نشست علمی و تخصصی به جهت بهره مندی علاقمندان و پژوهشگران این حوزه در کانال آپارات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بارگذاری خواهد شد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور جمشید عیدانی نشست علمی و تخصصی


نظر شما :