رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

هشتاد درصد مخاطرات آب و هوایی آسیا در سال جاری سیل و توفان است

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۶ کد : ۵۲۷ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۳۳
رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت: گزارش بین‌ المللی وضعیت اقلیمی آسیا نشان ‌دهنده آن است که در سال جاری میلادی ۸۰ درصد مخاطرات آب و هوایی آسیا را سیل و توفان تشکیل می ‌دهد.
هشتاد درصد مخاطرات آب و هوایی آسیا در  سال جاری سیل و توفان است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مهدی رهنما رئیس این پژوهشگاه در نشست علمی و تخصصی که با موضوع "بارش های سیل آسا فروردین 1403 در جنوب و جنوب شرق کشور" در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد، اظهار نمود: گزارش بین‌ المللی وضعیت اقلیمی آسیا نشان ‌دهنده آن است که در سال جاری میلادی ۸۰ درصد مخاطرات آب و هوایی آسیا را سیل و توفان تشکیل می ‌دهد.

وی افزود: این گزارش در مقایسه با گزارش سال ۲۰۲۲، رشد ۱۰ درصدی مخاطرات جوی در آسیا را نشان می‌دهد؛ پدیده‌ ای که تاکنون به‌ کرات در مناطق مختلف کشورمان با آن دست و پنجه نرم کردیم.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت: در هفته جاری نیز بارش‌ های شدید در برخی نقاط کشور شاهد خواهیم بود که جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر پیش ‌بینی می ‌شود.

مهدی رهنما با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص این بارش‌ ها، ادامه ‌داد: بارورسازی ابرها در دبی امارات، تغییر اقلیم، ظاهر شدن ابرهای بنفش در عمان و امارات و .‌.. از جمله این شایعات بود، اما نمی‌توان بر اساس شایعات امور را به پیش برد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مهدی رهنما نشست علمی و تخصصی


نظر شما :