توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۳ اردیبهشت ماه تا ۱۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۳

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۶ کد : ۵۰۳ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۸۲
تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۳ اردیبهشت ماه تا ۱۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از 3 اردیبهشت ماه تا 13 خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، بارش هفته اول (3 تا 9 اردیبهشت) در شمال ‌غرب، البرز غربی، امتداد کوه های زاگرس و نوار شمال‌ شرق کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته با احتمال بین 25 تا 50 درصد در نیمه شرقی سواحل خزر، البرز میانی، استان کرمان و استان‌ ها در شرق زاگرس میانی بین 50 تا 100 میلیمتر پیش ‌بینی شده است.

همچنین، بارش هفته دوم در شمال ‌شرق و استان‌ ها در دو سوی البرز شرقی نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است. بارش انباشته در امتداد زاگرس و شمال‌ غرب با احتمال 50 تا 75 درصد بین 20 تا 50 میلیمتر خواهد بود.

بارش هفته سوم کشور بیش از نرمال است و با احتمال بین 25 تا 50 درصد مقدار انباشته برای بخش ‌هایی از زاگرس میانی، البرز میانی و مناطق مرکزی استان کرمان بین 50 تا 100 میلیمتر برآورد شده است.

انتظار می‌رود بارش هفته‌ های چهارم تا ششم در محدوده نرمال باشد. در هفته ششم با احتمال بین 25 تا 50 درصد بارش انباشته در مناطقی از شمال ‌غرب و بخش ‌هایی از شرق زاگرس جنوبی بین 50 تا 100 میلیمتر برآورد می ‌شود.

 

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پیش بینی بارش


نظر شما :